pondělí 12. února 2018

Zpevňuji a posiluji...


své chabnoucí tělo :o).


Sandro Botticelli - Zrození Venuše/zdroj Wikipedie


Vrásky/zdroj Wikipedie

Příroda je neuplatitelná a čas, který přidává roky, neúprosný.
Vrásky, které tvoří vějířky kolem očí, na čele žlábky a kolem rtů jemné brázdičky, beru jako úměrné mému věku, dopřávám jim příjemně jemné krémy, pravidelnou péči kosmetičky, aby byly spokojené, netrpěly suchem a zpomalovaly svůj atak.
Je to přirozené a potká to každého z nás.
Nevadí mi, jsou součástí mého Já.

pleťové masky/zdroj Wikipedie

Víc mi vadí zemská přitažlivost, která si s mým tělem dělá naprosto co chce.
Přitahuje svaly, kůži směrem dolů a to vše se stává povislým, plandavým, nevzhledným.
Nejhorší úkaz je na pažích. Skončila éra tílek (jedině v soukromí na zahradě), krátký rukáv je nutnosti jak u triček, tak u šatů. Zrcadlo poví vše.
Pas se mi ztrácí a v místě, kde býval, se tvoří jakási galuzka.
Ploché bříško je již minulostí.
Stehna a lýtka ztěžkla, o zadní sedací části ani nemluvě.
Nelíbí se mi žádná z nich, tělo se příliš rychle proměňuje.
Je rozhodnuto v mé mysli.

S pokorou v duši se vracím po lenivé přestávce ke svým oblíbencům.

Pět Tibeťanů

jsou cviky na protažení těla a více se o nich můžete dočíst na mém blogu ZDE.
Jednoduché, krátké, jejich počet opakování si mohu přizpůsobovat dle svých sil.
Mohu je cvičit kdykoliv, kdekoliv buď na koberci nebo na karimatce.
Protahuji celé tělo a vlastně i posiluji svaly. Na těch břišních jsem to cítila okamžitě.

Po několika týdnech cvičení se cítím lehčeji :o), pružněji.
Je mi i vnitřně mnohem lépe.

Nejvíce mi vyhovuje zacvičit si cviky ráno, nalačno.
Některý týden cvičím každý den, někdy obden, záleží na pocitu.

Z Wikipedie:
Z hlediska lékaře jde o velmi účinnou sestavu cviků na obnovu pohyblivosti páteře.
Z hlediska jogínské literatury jde o speciální cviky, které otevírají čakry (jakési energetické uzly v lidském těle, kudy proudí kosmická energie).


Protahování pomocí Tibeťanů doplňuji krátkými rychlými procházkami a mám oblíbenou trasu, která není sice dlouhá (necelé 3 km dohromady), ale prudce se zvedá do kopce.
Po vánočních svátcích jsem supěla jako lokomotiva a nyní jsem nahoře během chvilky a dýchám naprosto v klidu.

Což beru jako posun  v mé fyzičce :o) ...










18 komentářů:

  1. Alenko,
    jsem na tom podobně !
    Roky nezastavíš a celodenní sezení v kanceláři také tělu neprospívá!
    Chodíme sice s mužem plavat a chodila jsem na lana, cvičení, ale teď jsem přešla na míče a jógu.
    Pět Tibeťanů jsme zkoušela ,mám i knihu, ale kvůli mým bolavým zádům některé cviky nemohu vůbec cvičit :-o
    Takže cvičím každé ráno ty své a v sobotu jsem dokonce i sama vyběhla.
    Dlouhé procházky jsou také bezva!
    Těším se až nebudu do práce a z práce chodit za tmy.
    Tak uvidíme, jak dlouho mi ten elán vydrží ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bolavá záda mne před třemi roky zlobila, chodila jsem i na rehabilitaci. A pak najednou bolest zmizela tak, jak přišla. Ťukám, ťukám.
      Ilonko pokud sis našla cviky, které ti dělají dobře, tak to je také prospěšné. Když čtu co všechno děláš, tak v pohybu jsi dostatečně :o))).
      A za chvilku jdu na poštu, šátek poputuje k tobě.
      Hezké pondělí.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, myslím, že na to jdeš dobře, pohyb je prostě potřeba. Chodíme cvičit a víme, že už nesmíme přestat :o) Nezadýchávám se, záda mě nebolí... ale běda, když se třeba dva týdny do fitka nedostanu... A dlouhá chůze, to je nutnost, trochu droga. Prosívá tělu i duchu, co si budeme povídat. Přes tohle všechno čas prostě nezastavíme, že. A je to asi jediná spravedlnost.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně vím, co mi chybí přes zimu - pohyb, pohyb, pohyb. Fitness u nás ani žádný není, jenom různé cvičící skupinky. Jenže mne hromadné cvičení nikdy nebavilo :o)). Ale plavání, kolo, turistika, práce na zahradě - to je moje parketa.
      Tak ať se nám Helenko daří se řádně hýbat.
      pa Ála

      Vymazat
  3. Álo, ani mi nemluv, taky mám místo pasu "mišelinku". Ve fitku jsem si kvůli práci teď dala chvíli pauzu, ale budu se muset vrátit, nebo ještě začnu funět do schodů a budu mít problém si zavázat tkaničky. Jinak sázím hlavně na chůzi.
    Pokud cvičíš po ránu, máš můj obdiv. Já ráno lezu z postele na poslední chvíli a jsem ráda, že zvládnu učinit všechny úkony nutné pro odchod do práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to vše tak nějak "vplížilo" :o)). Pro mne je zima nejhorší, mám málo pohybu a je to znát.
      Dnes jsem měla opět "špatnou" noc, takže procházka mi snad udělá dobře a nebudu jak praštěná polenem.
      Já mám Stáňo výhodu, že nemusím spěchat do práce na čas :o) a mám ráno pohodu.
      Ála

      Vymazat
  4. Tibeťany jsem ještě nikdy necvičila, ale mám pár svých cviků. Ale ráda chodím, jezdím na kole.Ovšem matka Země se snaží svojí přitažlivostí se mnou bojovat s velkou urputností. :-)).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, pokud máš své cviky, které ti dělají dobře, je to také bezva. Já si zvykla na Tibeťánky :o). Avšak ta přitažlivost zemská je úporná.
      Krásný den, u nás slunečno od rána.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, v první chvíli jsem si myslela, že jsi byla u nás doma a mluvíš o mém těle :-) Dřív jsem cvičila pravidelně. Po roce od nehody začínám teprve trochu teď, tak snad se to časem zlepší :-) Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o))) Marti.
      Určitě své tělo musíš po takové nehodě zvykat pomalu, ono ti samo poví kam až to půjde. Raději nic nelámat přes koleno, ale vše pozvolna a postupně.
      Měj pohodový den.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko ty píšeš o mně ??? 😉
    Nedávno jsem na své tibeťánky opět najela a opět jsem zjistila co mám svalů na těle. Bolí a bolí.Ale moc dobře vím, že to brzy přejde.Dlouho jsem je cvičit po operaci nemohla, ale už zkouším. Přece jenom už brzy přestoupím do klubu sát a přitažlivost je potvůrka. Měj se moc krásně.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dva týdny cvičení a já cítila také všechny svaly, nejvíce ty břišní :o). Teď začínám přidávat, má se vždy o jedno, maximálně 21x.
      Zdeničko, někdo má v genech štíhlost po celý život. No, já to bohužel nejsem :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, já jsem tiběťánky nikdy necvičila a asi bych je ani nezvládla. Ale hýbat se také potřebuji, pas už dávno není a kila pomalu přibývají. Jenže jak to všechno zkloubit, když toho času je tak málo. Snažím se občas zajít na nějakou procházku a protáhnout tělo z toho auta. :o)
    Měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, myslím, že zvládla. Já nejsem žádná sportovkyně :o) a cviky si mne získaly pro svou jednoduchost. Dělají mi opravdu dobře. Můžeš si je zacvičit třeba i navečer, před spaním. Stačí vyzkoušet.
      Měj pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, obdivuji tvé odhodlání. Já jsem v tomhle velmi neukázněná. A tolik bych potřebovala cvičit kvůli krční páteři...Vždycky začnu, vydržím to pár dní, týden a pak jeden den vynechám a už se vezu. Ještě, že mám alespoň denně našlapáno pár kilometrů do práce a z práce.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krční páteř - to je prevít :o), manžela jeden čas fakt zlobila. Ale ty přestávky znám. Stačila jednou chřipka a nemohla jsem znovu nějak naskočit na to své cvičení. A když chodíš pěšky z práce a do práce, tak to je také ale super!!
      Tak ať ti to prima šlape.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, musím se smát:o))...můj kdysi útlý pas vzal také za své a řeším nejen povadlost, ale i dvě brady:o))..myslíš, že Tibeťané řeší i bradu? :o)..měj se moc krásně a držím palce v odhodlání cvičit. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o))) Inko, zatím se mi druhá brada nerýsuje (ale co není může být!!), tak nevím.
      Galuzka kolem pasu se mírně zmenšila (nejlepší je se nevážit, ale měřit). Odhodlání stále trvá.
      Krásné dny měj.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála