úterý 13. června 2017

SKLENĚNÝ ZVĚŘINEC ...


Naše poslední divadelní představení v této sezoně.

- foto agentura Harlekýn -


Anotace :

Slavnou hru Skleněný zvěřinec napsal americký autor Tennessee Williams se silně autobiografickými prvky ze své vlastní rodiny. S humorem i dojetím a s tou největší upřímností líčí život opuštěné matky Amandy, která svou láskou a touhou udělat své děti co možná nejšťastnějšími, nadělá v rodině velikou paseku. Postava syna Toma je zosobněním samotného Tennessee Williamse a jeho sestra Laura je původně jeho pravá sestra Rose. Tato rodinná tragikomedie je o nás, o každém z nás, je to zrcadlo nastavené do našich směšných rodinných kotrmelců. Z lásky se totiž udělají ty nejkrásnější i ty nejhorší věci. Společně s Amandou, Tomem, Laurou a nápadníkem Jimem, se smějeme i pláčeme sami nad sebou.

Simona Stašová říká : "Konečně jsem dozrála do role matky Amandy, do té bláznivé matky, které tak dobře rozumím. Amanda je na zabití i k pomilování, tak jako celý ten náš neuvěřitelný život."

Hrají: Simona Stašová, Jaromír Nosek/ Filip Cíl, Kamila Trnková/ Andrea Daňková, Karel Heřmánek jr./ Adam Vacula.




Moc jsem se těšila na Simonu Stašovou.
Již jsem viděla několik divadelních představení s jejím hereckým nasazením.
Vždy byla perfektní.
Tentokrát jsem byla od počátku rozčarovaná.
Nemohla jsem se na její styl uchopení hlavní role matky Amandy naladit.
Vadila mi ta zvláštní afektovanost, neustálé měnění hlasové roviny, aniž by to bylo vhodné a nutné.
Nevím jak se to stalo, ale nerozuměla jsem si s ní jako divák.
Přitom hrála s plným nasazením, její pohyb na jevišti, její gesta a ani jediné přeřeknutí bylo obdivuhodné.
Ale - bylo tam to Ale.
Jako kdyby přehrávala.
Dávám vinu režisérovi, jeho vedení herečky v roli.

Bohužel mi ty samé pocity potvrdil i manžel, když jsme si v autě o představení povídali.

Paní Simono Stašová, stejně se i tak
 těším na další Vaši divadelní roli...



8 komentářů:

  1. Toto představení jsem neviděla, ale dám Ti trochu za pravdu. Mám ráda Simonu Stašovou, ale někdy z ní ten divadelní pathos cítím. Ona má takové své zabarvení hlasu, výslovnost a opravdu se jí někdy stane, že člověk nemá pocit opravdovosti. Ale abych jí nekřivdila. Ve většině případů se mi líbí moc!
    Hezký den, Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím Hani, že jsi vystihla co jsem cítila z jejího hraní v tomto představení. Přehánění výrazové a nesedlo mi to. Jinak jsem s ní viděla naprosto skvělá představení.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  2. To je opravdu škoda. Myslím, že můj muž z ní cítí to samé, dlouho na nic s paní Stašovou nechtěl jít. A pak jsme viděli Veselé paničky winsorské s panem Polívkou a názor si na ni opravil. Na Zvěřinec ho tedy brát nebudu :o)
    Alenko, měj hezké odpoledne. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na divadelní hře Shirley Valentine jsme byli s mužem dvakrát. Tam byla vynikající, přesvědčivá a celou hru odehrála sama, úžasný výkon. Já v této hře Skleněný zvěřinec vidím spíš špatné vedení režiséra, ten by měl korigovat.
      Měj se Helenko hezky.
      Ála

      Vymazat
  3. Simonu Stašovou jsem naživo nikdy neviděla, ale ve filmech ji zbožňuji.
    Přeji krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už několikrát a proto jsem se z toho "nenaladění" nějak nemohla vzpamatovat. Ale i to se stává, to je prostě divadlo...
      Měj se Dášo hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, více jak před rokem jsem viděla Shirley Valentine se Simonou Stašovou. Bylo to neuvěřitelné a velmi zábavné představení. Proto bych také byla určitě moc zklamaná, kdybych jí v jiné hře nemohla ,,přijít na chuť". Je to škoda, je to skvělá herečka.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mé zbožňované představení -Shirley Valentine. To byl neskutečný náboj, já chvilku měla slzy v očích, pak se smála, najednou opět smutek. Celé představení bylo o emocích a lidství a životě - prostě nádherný text. A pak mne rozbilo zjištění, že to napsal mužský :o))).
      A tohle představení bylo trochu malé zklamání... i to se stává.
      Měj prima dny Henrieto.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála