středa 14. června 2017

POSLEDNÍ VALČÍK ...

kniha autorky
Tamary McKinley, kterou jsem před pár dny dočetla
a příběh mi dozníval v hlavě.




Knihu mám zapůjčenou od kamarádky, která mi připravila přímo stoh knížek a já vás budu zásobovat recenzemi, jak je budu postupně číst.
Těšte se :o).
Léto chci věnovat čtení knih a sama jsem zvědavá, zda opravdu budu odpočívat s knihou v ruce na zahradě většinu svého volného času.
Já se znám.


Anotace:

Jenny dostane od manžela neobvyklý dar: osamělou ovčí framu Churinga, která leží v pustém australském vnitrozemí. Dar jí však manžel nepředá osobně, Jenny se o něm dozví jako o dědictví až po manželově tragické smrti. Potřebuje nalézt klid a sílu k dalšímu životu a zjišťuje, že nejsnadněji je načerpá právě na farmě v lůně přírody. Objevuje drsnou a nemilosrdnou končinu, která však současně oplývá tichou krásou. Farma je navíc opředena tajemstvím, které se váže k bývalé majitelce Matyldě Thomasové. Čím více času tráví Jenny na farmě, tím silněji si je vědoma přetrvávající podivné přítomnosti předchozí majitelky. Jednoho dne objeví Matyldiny deníky a v nich se seznámí se šokující pravdou. Jenny se noří do minulosti a v duchu se začíná ptát, zda je vlastnictví farmy Churinga požehnáním, anebo naopak kletbou?



Jenny, malířka a galeristka, bydlící v Sydney, přichází při autonehodě tragicky o manžela a malého synka.

Zlomená, smutná, psychicky na dně a naprosto vyčerpaná odjíždí Jenny do vnitrozemí obhlédnout farmu, kterou pro ni zakoupil manžel k jejím nadcházejícím narozeninám.

Je rozhodnutá farmu prodat.
Okolnosti, které se jí začínají odkrývat při čtení deníků, které na farmě objevila, ji zavádí do minulosti života na farmě, ji naplňují neskutečným odhodláním, silou, pevnou vůlí a pomalým uvědomování si sebe, svého nového života, který se před ní začíná rýsovat.
V knize je poutavě popisována australská příroda a těžký život farmářů, převážně chovatelů ovcí, jak v minulosti, tak i v dnešní přítomnosti.
Jemnou linkou se zároveň odkrývá tragédie, která měnila život bývalých majitelů farmy a zdá se, že i Jenny bude součástí.
Ale víc opravdu neprozradím.

Kniha je poutavá, místy napínavá, i když je možné poodkrýt již při čtení, o jaké tajemství zřejmě půjde.
Avšak konec deníků je opravdu šokující.

Ráda bych si od této autorky přečetla další její knihy.

Ze stohu knih mi ubyla druhá kniha ...





12 komentářů:

  1. Už jsem si zapsala autorku i název knihy. Takže při mojí další návštěvě knihovny zase typ. Je tolik knih a člověk má šanci jich přečíst jen zlomek.
    Ale i tak je to fajn. Někdo čte málo, mně by to chybělo. Jsem zvyklá číst od mala.
    Hezký den!
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když si vzpomenu jak jsme čekali na čtvrteční novinky v knihkupectví a byli vděční za každou novou knihu. Dnes je výběr neskutečný. Kniha je mou součástí od dětství Hani také. Vánoční dárky bez knížky bych snad jako dítě oplakala. A přeji si pod stromeček knihy dodnes :o)).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko moc děkuji za další krásný knižní typ.. Knížka mne opět zaujala..
    Zrovna jsem dočetla Copatou mámu ( nádherná oddychovka) a odkládám učení ( pracovní přezkoušení za mnou), tak bude chuť a čas na další čtení 😊
    Krásný večer.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko jsem ráda když mohu seznámit se zajímavou a hezkou knihou.Copatá máma- to jsem zhltla, ano oddychovka a příjemná :o).
      Tak hlavně, že jsi přezkoušení zvládla!!
      Ála

      Vymazat
  3. Zajímavý tip - autorku neznám, takže knihu samozřejmě taky ne. Já čtu většinou po večerech před spaním, takže buď stránky ubývají pomalu (nebo chodím do práce s kruhama od očima ;-) - když mne příběh hdoně chytne a chci ho dočíst). Těším se i na další knižní okénka :-)
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I pro mne to byla neznámá autorka a kniha se mi četla moc dobře. Jak už jsem na blogu několikrát psala - nosím si knihu ven na zahradu s předsevzetím jak si budu číst a navečer ji zase nesu zpátky aniž bych otočila stránku. Ale někdy se zadaří a čtu i venku :o)).
      Ála

      Vymazat
  4. Vypadá to na moc zajímavou knihu. Těším se na další tipy. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se zeptat kamarádky zda od této autorky ještě nějaký příběh nemá.
      Hezký den Evo.
      Ála

      Vymazat
  5. Léto s knihou...to by bylo krásné. Pro mě bohužel nereálné, jelikož venkovních aktivit je příliš a to až do večera. Už teď jsem více jak čtrnáct dnů nevzala knihu do ruky:-(. Držím Ti palce Alenko, snad se Ti plány vydaří a my se dočteme o dalších prima titulech, které stojí za přečtení.
    Pěkné dny
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předsevzetí mám Henrieto veliké, realita pak bývá o trochu horší, ale chci opravdu více odpočívat - a právě s knihou v ruce. Tak snad se mi zadaří.
      Měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  6. Od této autorky doporučuji Příslib naděje, krásná kniha :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Šárko za tip, určitě si od ní chci ještě něco přečíst :o).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála