čtvrtek 15. června 2017

PAVLOVA ...

jen pro nás dva.
Zrají jahody a je čas si užít jejich sladkou chuť, krásnou vůni a sytě červenou barvu. Na své si přijdou chuťové pohárky.
A abych zvýšila tu slast, připravila jsem jedno odpoledne malé překvapení pro mého muže a upekla Pavlovu.


Jen tak, abychom se poměli.
Kombinace šlehačky a jahod je prostě nepřekonatelná.


Ani káva nebyla potřeba.
Pustili jsme se do té nádhery okamžitě, sotva jsem stačila párkrát cvaknout foťákem.


A každý pěkně ze své strany.
Žádné estetično se nekonalo, normálně jsme se cpali až se nám dělaly boule za ušima, to nezapírám.


A všimněte si té pozice vidličky u posledního sousta.

Netřeba dodávat slov ... :o)).

Recept a návod ZDE

Tuto pro dva jsem dělala takto :

3 bílky
špetku soli
šlehat do zhoustnutí
přidat postupně 150 g moučkového cukru
necelou lžíci vinného bílého octa
asi 1/2 lžičky škrobové moučky
(sníh dělá malé špičky)

trouba vyhřátá na 180°C
 stěrkou navrstvila na pečící papír (předkreslila z rubu kolečko)
na 5 minut dala do trouby 
potom zmírnila na 120°C a pekla hodinu
troubu jsem vypnula
nechala v ní vychladnout
stáhla z papíru a zdobila šlehačkou


26 komentářů:

  1. Alenko, musím se smát! Pokud chci, aby konzumace Pavlovy byla alespoň trochu estetická, dělám malé, aby měl každý svou. Jinak to vypadá přesně jako na tvých fotkách :o)
    Ale je to dobrota, že!
    Měj krásný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě při té konzumaci jsem probírala, že až nás bude na ni víc, připravím každému malou :o))). Dobrota je to neskutečná.
      Měj se hezky Helenko.
      Ála

      Vymazat
  2. Ta poslední fotka mluví za vše-za tu poslední fotku mám nárok zase já na ten poslední kus..a když ne...:))No musela to být dobrota převeliká,znám jen z doslechu.Tak ať se máte pořád sladce.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dlouho jsem se obávala ji vyzkoušet, první pokus nedopadl dobře, vznikla nízká placka, která se z pečícího papíru nedala pomalu sloupnout :o)). Ale nevzdala jsem se a už je to v pohodě.
      Jdu posbírat další jahody.
      Měj se hezky Hani.
      Ála

      Vymazat
  3. Kdo vyhrál poslední sousto? :-)) Budu muset udělat aspoň malou Pavlovu, když jsou ty jahody, je to opravdu mňamka. Hezký den D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se vstřícným gestem jsem přenechala manželovi :o)).
      Měj se Danko prima.
      Ála

      Vymazat
  4. Tak to jste si tedy dali. Je to taková správná letní dobrota.
    Hezký den Alenko, třeba zase něčím tak dobrým oslazený.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dozrálé ovoce v ten správný čas a na správném místě dělá s chutí divy. A nejlepší je chodit po zahradě a utrhnout si rovnou do pusy, to miluji. Ale všechno ovoce bohužel na zahradě nemáme :o)).
      Pěkný den Hani
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, vypadá báječně, ale nikdy jsem jí nejedla. Můžu poprosit o recept?
    Zítra jedeme s dcerou na jahody, šlehačku mám v lednici, tak bych jí také mohla zkusit. Vím jen, že se peče z bílků, že?
    Už teď vám závidím tu dobrotu.
    Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, dopíšu recept. Vypadá to složitě, ale není to nic složitého, existuje vícero receptů, já si dala dohromady tento.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
    2. Alenko, děkuji za recept, musím určitě vyzkoušet. Zdravím a krásný večer přeji.

      Vymazat
    3. Není zač Dášo :o), přeji ať se povede.
      A.

      Vymazat
  6. Alenko vypadá parádně, já to znám jen z doslechu, ale podle fotek bych si fakt dala :-) Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď když na ně koukám, tak taky :o))). Na zítra jsem slíbila jahodové knedlíky, muž se těší.
      Měj prima den Marti.
      Ála

      Vymazat
  7. VYZKOUŠÍM, VYPADÁ TO LUXUSNĚ...iLA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerstvé jahody, mírně oslazená šlehačka a pod tím vším křupavá dobrota - je to luxusní :o)) Ilo.
      A.

      Vymazat
  8. Poslední dobou také dělávám,kluci nic jiného nechtějí.-)Krásné fotky!Moc zdravím Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím také udělat ještě, dokud jsou na zahradě jahody :o)).
      Pěkné dny Věrko.
      Ála

      Vymazat
  9. Oh, Álo, nemám slov - dala bych si hned. Kombiance pusinkové hmoty, šlehačky a jahod je úžasná.
    Já koupila v pondělí cestou z práce na trhu dvoukilový košík a během dvou dnů do nás zahučely jen tak, bez jakékoliv úpravy (a musím přiznat, že větší podíl na jejich zmizení mám já). Jahody a maliny patří k ovoci, ze kterého nepeču (sežrala bych si surovinu dřív než bych zadělala těsto :-D)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vždy jenom uzobávám a nejraději přímo ze záhonu když jdu okolo :o)).
      Měj se hezky Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko, hned bych si dala také! Zapíchnutá vidlička je jasným signálem: "A kde je proboha další?!?! Sem s ním :o)))
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, já už bych si dala opět :o)). Zapíchnutá vidlička spíš dávala signál - Já bych ten poslední kousek chtěl!
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko pěkně mne lákáš.. Tuto dobrůtku u nás doma přímo zbožňujeme..
    Také se na ní o víkendu chystám 😊..
    Krásný den ti přeji.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to jednou Zdeničko člověk ochutná, je lapen :o)).
      Hezký den ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  12. Vypadá skvěle, ale já ji zatím nikdy nezkoušela :) Krásnou neděli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno je Šárko jednou poprvé, určitě někdy zkusíš, je to veliká dobrota.
      Hezký zbytek neděle.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála