pátek 16. června 2017

ČERVENÉ MÁMENÍ ...

a nádherná vůně a sladká chuť nyní dozrávajících jahod.
Každý den sbírám tak kilo sladkých plodů. Konečně chodím po zahradě a trhám si přímo do pusy, to prostě miluji.
A co nesníme, jde do sklenic na marmelády, protože nejoblíbenější je prostě 
jahodová.

Pokud jsem dala na výběr jakou chtějí, vždy mé děti a nyní i vnoučata zvolí v prvé řadě jahodovou a potom vezmou na milost meruňkovou, třešňovou. Rybízovou nechtějí a já jí mám vždy tolik :o))).





A dnes k obědu ovocné knedlíky.
Samozřejmě, že s jahodami.

To by mi muž neodpustil, kdybych je neuvařila ... :o))





24 komentářů:

  1. VYPADAJÍ KRÁSNĚ MARMELÁDKY...ILA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A v zimě báječně chutnají, připomínají léto :o)).
      Ilo měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Jahodky u nas pomaly koncia ... robila som dren, zopar poharikov som zavarila, aj dzem som uvarila ... A teraz zacinaju ceresne ... hi hi ... Alka, tvoje pohariky vyzeraju uzasne ... dzem je urcire ten najchutnejsi ... Uzite ho v zdravi ... pa L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauro, u nás na severu Čech je vše později :o). Občas nějaké přebytky dám ještě do mrazáku, ale spíš je sníme hned.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, já jsem také včera dělala jahodovou marmeládu, ale letos tolik jahod nemám, tak jsem musela přidat pár ks meruněk.
    Máš je krásně zabalené a hezky nafocené. A knedlíky také budou. :o) Až jich zase pár dozraje.
    Přeji příjemný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jich na zahradě tolik nemáme, ale když nepřijdou děti, které je hned ozobou, něco zbývá a tak mohu pár skleniček udělat.
      Na skleničky ještě přivazuji štítky o jaké ovoce se jedná, ale ta jahodová je ani nepotřebuje (no vlastně ani meruňková), ta se pozná hned :o)).
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko,
    také se aktuálně už od začátku června cpeme každý den jahodami ;-)
    A letos už i vlastními :-)
    S tou marmeládou je to u nás podobné !
    Rybízová se hodí jen na promazávání lineckého ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, rybízová do vánočního cukroví :o)), tam se hodí báječně.
      Ilonko měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Krásně jsi to naaranžovala na focení. Vnoučata u nás dávají přednost na palačinky a lívance jahodové marmeládě. Myslím, že její chuti málokdo odolá.
    Ono vlastně všechno z jahod je dobrota.
    Měj se hezky!
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se nedivím, jahodová prostě vítězí :o)).
      Krásný zítřejší den Hani.
      Ála

      Vymazat
  6. ALENKO, U NÁS JE NA PRVNÍM MÍSTĚ MERUŇKOVÁ, ALE JAHODOVOU MŮŽEME TAKY :o).Měj krásný víkend a ať máš pořád hojnou úrodu jahod. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. FAkt Inko? Meruňková bývá u nás na druhém místě :o))
      Měj prima víkend.
      Ála

      Vymazat
  7. To jsou poklady. Jahody mám nejraději čerstvé, jen tak umýt a sníst. Jahodová marmeláda byla nej i u nás, teď marmelády všeobecně skoro nepoužívám, maximálně na palačinky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerstvé, dozrálé ovoce je nejlepší hned sníst, to je jasné. Když se ho však urodí hodně, musí jít do sklenic či mrazáku :o)).
      Měj se Míšo
      Ála

      Vymazat
  8. Já jahodovou dělala výjimečně loni, když jsem dostala košík jahod darem. A fakt je,že se po ní jen zaprášilo. Máš hezky ozdobené skleničky - ta růžová se k jahodám hodí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to asi všude, že jahodová zmizí jako první. U nás tomu není jinak. Zdobit skleničky různými látkami jsem začala, když jsem je používala jako jedlé dárky a už mi ten zvyk zůstal a zdobím i pro sebe :o)).
      Měj se Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, i u nás je to tak... nejoblíbenější je prostě marmeláda jahodová... letos jí mám z pěti kilo (jahody máme sice každý den také vlastní, ale není jich tolik, aby zbylo na marmeládu, tak jsem musela přikoupit z blízké "jahodárny") skoro 30 skleniček :D - tolik proto, že ostatní ovoce více méně zmrzlo, takže zima bude jen jahodovo - borůvková (tu zase nejvíc miluji já - jak borůvky samotné, tak marmeládu z nich).
    Pěkný víkend, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych chtěla ještě udělat meruňkovou, ale pokud je vůbec letos seženeme. Borůvky ráda mám, ale marmeládu z nich moc nemusím :o).
      Měj se hezky Peťko.
      Ála

      Vymazat
  10. Ali, jahodová je prostě nejlepší. Také sklízím, jsem ráda, že je můžu mít z vlastní zahrádky, protože ty kupované jsou většinou, až na výjimky bez chuti.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si také vždy počkám na dozrálé u nás. Ty co nabízejí v obchodech přes zimu, to není jahoda :o)).
      Měj se Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  11. Taky jsem už jednu dávku udělala a je mi jasné, že se sní a rozdá, tak bude ještě nejméně jedno kolo :o)
    Alenko, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že mne čeká ještě třetí várka :o)), jahody rodí a keříky jsou obsypané. Mám z nich radost.
      Helenko měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  12. Ali u nás u dětí taky jde nejvíc jahodová.
    krásný den přeji. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je krásná barvou a chuť je příjemně sladká, tak bodejť by nevítězila :o).
      Majko měj krásný den.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála