pondělí 16. ledna 2017

JAK JSEM SE ROZLADILA ...

v pátek u sledování pořadu na ČT 1.
To vám musím prostě napsat a prásknout na sebe co se také třeba děje, když jsem sama doma.
Pustila jsem si večer hlavní zpravodajství a najednou jsem zaznamenala, že jakmile jde na obrazovce psaný titulek, ženský hlas ho přečte. Zbystřila jsem a marně přemýšlela co je to za novinku. Jenže ono to pokračovalo i u Četníků z Luhačovic a mne úplně deptalo, když neustále do dění paní říkala co se na obrazovce odehrává, kde kdo stojí, kdo přišel.
Řekla jsem si, že to je jak pro nevidomé, ale rušilo mne to velmi a protože máme novou televizi (TU PANÍ CHYTROU) zkoušela jsem v nastavení zda jsem si třeba omylem něco ve zvuku nepřenastavila. Na nic jsem nepřišla. Z filmu jsem už nic neměla a jak jsem byla rozladěná, napsala jsem přes mobil hned zčerstva komentář do České televize :o).
Druhý den mi přišel mail s odpovědí. Ano, tušíte dobře. Byla jsem za pitomce :O)). Paní mi velmi slušnou formou sdělila, že na ovladači je takové jedno tlačítko (AD) kde je možné si zapnout či vypnout zvukové pokyny pro nevidomé.
Zřejmě jsem do něj nevědomky ťukla a byla jsem kvalitně zvukově instruována co se na obrazovce děje.
A tak jsem slušně poděkovala za informaci a poučení. Stačilo kdybych si vzala do ruky brožuru s návodem na ovladač nové televize a nebyla okamžitě tak akční. Ach jo.




To začínající stáří není hezké ...

 

24 komentářů:

  1. Alenko, nic si z toho nedělej. Člověk nemůže vědět všechno a paní z ČT to tak určitě brala. Určitě nejsi jediná, komu se to stalo...Tak hlavu vzhůru! Alespoň jsi teď chytřejší a můžeš někoho poučit:-). Mě už jsi například poučila.
    Hezký týden.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě nejsem sama komu se něco podobného stalo, technika jde tak rychle dopředu, že už to nějak vše nestíhám :o). A taky jsem byla sama doma, nebylo s kým se poradit.
      Ála

      Vymazat
  2. Milá Alenko,
    impulzivně občas jednám taky a pak jsem za "pitomce"... myslím, že se to stává všem... já děkuji za informaci, zase budu "chytřejší" - stejně jako jsou teď ty naše televize... :D
    Obojí rodiče zase u těchto televizí řešili, proč jim jdou filmy na slovenských stanicích v angličtině... :) Jedni rodiče si na to zavolali chlapíka, pak jsme si o tom povídali a druhým rodičům jsem to včera poradila já, považována za génia :D :D :D - jde jen o to, nastavit si v televizi slovenský jazyk... české programy půjdou česky, slovenské slovensky... :D (tohle ale ani v manuálu není...) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida Peťko, jsem ráda za každou novou informaci :o). Po této příhodě jsem vzala do ruky manuál a řádně si pročítala a zkoušela ostatní tlačítka na ovladači, která vůbec nepoužíváme. A to se člověk dozví věcí :o)).
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko musím se smát,protože se nám to také stalo.
    Sice můj muž po několika hodinách na to přišel:)))já dělám pořád nějaké boty.Můj chlap si myslí,že jednou nenajdu ani náš dům jak to mám s pamětí:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé jak jsem tak ráda, že nejsem sama :o)). Myslím, že kdyby byl doma muž, tak jsme to společnými silami zvládli možná také.
      Já jsem takový šťoura a nové věci si vždy řádně prostudovávám,chci vědět jak na to, ale tohle mne naprosto dostalo.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, taky se směju..jsi žena činu:o))..popravdě sice se mi to nestalo,ale hned jsem se podívala na náš ovladač..Taky máme paní chytrou a AD tam opravdu je..Navíc je tam tolik různých tlačítek o kterých nic nevím...no jéje:o))...Tak teď jsem díky Tobě chytřejší..Měj se krásně a užívej si..Já už jdu zítra do práce.Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko já se tu sobotu u mailu také smála a hned psala děkovnou odpověď. A s mužem jsme dnes studovali ostatní tlačítka, co nám to vlastně nabízejí. Paní CHYTRÁ bude asi delší dobu chytřejší než my dva :o)).
      Jsem ráda, že se ti již ulevilo a vím, že se na ty své děti již těšíš Inko.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, žádnou paniku, to není stáří, to je prostě jen moc čudlíků :o) Nepřej si vědět, co jsem kdysi udělala se všemi našimi přístroji, když jsem ovladače pečlivě čistila mezi tlačítky :o)
    Měj se hezky, jo a ten skipas, to je bomba :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je těch změn někdy až moc. Člověk chce jít s dobou :o)) a nezakrňovat, ale občas je to náročné. Chytrý telefon, chytrá televize, počítač, vše je na ovládání, na piny, na hesla. A když nepůjde elektřina - ani nechci domyslet.
      Ovladače čistím raději v jiné místnosti :o))).
      Ála

      Vymazat
  6. Vůbec nechápu, proč se cítíš špatně. Od toho tam jsou, aby poradili. Naopak, třeba by to mohl být pro ně signál, aby tu funkci více zpropagovali. Já taky netušila, že něco takového existuje. Jsem spíš překvapená, že tak rychle a slušně reagovali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)) já se zase tak špatně necítím, beru to s úsměvem a dělám si legraci sama ze sebe. Ocenila jsem, že tak rychle zareagovali, to mne potěšilo.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko neboj, to je přemíra techniky ne stáří😉.
    Ale od srdíčka jsem se po přečtení zasmála..A je pravda, že jsem si hned šla prohlédnout náš ovladač.. Krásný večer. Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já se tím budu utěšovat Zdeničko. Pravda je, že té techniky kolem nás je již příliš a občas přináší nám lidem chaos v nitru :o).
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Dobrý den, dnes jsem se u Vás dobře pobavila, jelikož já bych tu televizi určitě vypnula a druhý den ji šla reklamovat. Jsem ten typ, kterému sedí tužka a papír, křída a tabule a veškerou techniku, kromě pračky a myčky, obstarává muž.
    Děkuji za pěkné a vtipné čtení.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda Marcelo, že jste se pobavila, to byl také můj záměr když jsem příspěvek psala. Můj muž je na techniku - no jak bych to řekla - liknavý, až když není jiného zbytí tak se do návodů pustí. Já jsem spíš ten, kdo to chce umět ovládat rychle :o)).
      Budu se těšit na vaši další návštěvu a přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, jsi báječná! :o) Nám se shodou okolností to samé stalo o víkendu. Do té doby jsem o takové funkci neměla ponětí. Manžel byl okamžitě v obraze, zmáčkl tlačítko a bylo po problému.
    Máme "televizi budoucnosti", s nespočtem funkcí a možností, která umí na co si vzpomeneš, která umí i co neumí, která je propojena s kdečím. Pandořina skříňka. Umím ji pustit, přepnout, zesílit, ztlumit. Vzhledem k tomu, že se na ni takřka nedívám, stačí to. A jsem spokojená. Jsou věci, které již bojkotuji. A v dnešním digitalizovaném, modernizovaném světě, kde vše postupuje ohromně rychle bojkotuji už více věcí. Proč bychom se měli nechat uštvat?
    No a prověřit Českou televizi? - báječná věc. Aspoň víme, že zpětná odezva - ta lidská - funguje, jak má :o)
    Nezapomeň na to spropadené tlačítko. :o) Já už ho nevím :o)
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, jsi milá :o).
      Takže tlačítko se projevilo i u vás, to je zajímavé. A máš pravdu, svět se řítí někam a nikdo neví kde se to zadrhne. Občas je mi z toho smutno, jsme jak štvanci :o).
      Prověřila jsem i další tlačítka dle manuálu a jsem překvapená co všechno mohu využít.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  10. Já se obávám, že v naší domácnosti už je většina přístrojů chytřejší než já. Myslím, že já jsem tak někde mezi tyčákem a vysavačem :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já hodně odolávám mít všechny ty novinky u sebe doma. Kamarádka mi vždy říká, to si kup, to je úžasné, to mi ušetří času. Jenže já si to nemyslím, že to tak platí. Vše se vyvíjí tak rychle hlavně proto, abychom my jako zákazníci staré vyhodili a nové rychle koupili. A proč ? Já to tak nechci...
      Krásné dny Stáni.
      Ála

      Vymazat
  11. Ali, taky nám to občas "někdo" spustí. ale pak už nevím co se děje, jestli to ten "někdo" zas vypne nebo ne, já totiž vůbec nejsem u nád doma ten, kdo má v ruce ovladač :-)
    přeji krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)) já stejně u telky háčkuji nebo pletu a s mužem se většinou hodně shodneme.
      Krásné dny Majko.
      Ála

      Vymazat
  12. Alenko musela jsem se prokousat tvými příspěvky.Matně jsem si pamatovala,že jsi tu psala o mluvení na čt1 no a nám se to právě stalo.
    Moc děkuju chytla jsem maličko nerva to se nedá:)))Všimla jsem si také nafocené keramiky.To je tak,když nejsem taky pár dní na netu a pak už nemám přehled.Krásné moc ti děkuji.Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni tak to jsem ráda, že ti má zkušenost byla k něčemu :o))). A tvá keramika je tak báječná, že chválit ji je pro mne veliká radost.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála