úterý 31. ledna 2017

DNEŠNÍ RÁNO ...

obyčejné jako vždy, skoro až stereotypní jako každá jiná rána. Jenže něco bylo náhle jinak.
Připravím čaj, pustím ČT24, abychom byli okamžitě informováni co se děje kolem nás a zda nám přes noc, kdy spíme, něco závažného neuniklo.


   
Manžel je ještě v ložnici, dnes ráno nikam pracovně nemusí a tak si chce poležet.
Sedím na gauči v obýváku, otvírám notebook a pročítám své oblíbené blogy. Zase nemám chuť něco posnídat, v poslední době s tím bojuji, trvá mi když vstanu než dostanu alespoň trochu hlad.
Na očích nasazené brýle na čtení (bez nich bych se již neobešla) a najednou z levého boku periferním viděním zahlédnu jakoby pohyb na koberečku nedaleko mé nohy. Mírně pootočím hlavu - uáááá, panebože to je myš. No, přiznám se, tak trochu ječím nahlas a úprkem se řítím do kuchyně. Myš, teda malá myšička, úprkem běží pod gauč. 

Zhluboka dýchám. 



 

"Přeci se nevyděsíš kvůli malé myšce?" projíždí mi hlavou.
"Jenomže já je nemám vůbec ráda." odvětím si.
"Vždyť ona je víc vyděšená než ty!" kárám sama sebe.
"To je mi úplně jedno, já ji v obýváku, ani nikde jinde po domě, prostě nechci mít!" uzavřu rozhovor sama se sebou.

Slyším vrzání podlahy v ložnici. Je jasné, že po mém kvikotu těžko manžel zůstane v posteli. Po nezbytné očistě v koupelně přichází za mnou.

"Co tady ječíš?" ptá se svraštělým čelem.
"Máme tady myš. A v obýváku!!" rázně odvětím.

Vidím na něm, jak mu jiskří v očích, ale moc dobře ví, že v tuto chvíli by byl smích velmi nepatřičný. 
Jsem nekompromisní.

"Pastičky, okamžitě nastraž pastičky, už jsem tady nakrájela kousky Goudy, na takový skvělý sýr se určitě hnedka chytí." chrlím ze sebe.

"Neboj, udělám to hned." odvětí manžel a přinese dvě pastičky.
"Jenom dvě? Není to málo? Nemáš jich víc?"
"Nemám a to bude určitě stačit." lakonicky odvětí.

Nastraženo a ani po třech hodinách žádný zásah.
Co já jenom budu dělat ? 

Zatím sedím ve své kanceláři v přízemí domu
a chodím nakukovat, zda UŽ ...

14 komentářů:

  1. Alenko, je to nepříjemný pocit mít myšku v baráku.. ale mně se docela líbí (ovšem ne doma).. nebojím se jich ... to spíš hmyzu ..
    Tak už ?
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně nepříjemný pocit Jaru :o)).
      Stále nic...
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko,reagovala bych stejně! Myšky také v obýváku nemusím;-)Tak ať se brzy chytí do pasticek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak buď zdrhla při tom mém ječení nebo je zalezlá. Snad se na sýr naláká...
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, jak ti rozumím... V minulém bydlení se k nám jednou taky vloupala, manžel reagoval se stejným klidem jako ten tvůj, já nakoupila litry Sava a netrpělivě jsem čekala, až past sklapne a já budu moct všechno vydezinfikovat :o) Tak vydrž, chytne se asi až v noci...
    Posílám pozdravy a odvahu! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se lapí, neumím si představit ten pocit, že každou chvilku by někde proběhla kolem mne, to mne klepne :o)))) Helenko...
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko i já bych pištěla.. Také to není mé oblíbené zvířátko a nedokážu ho ani vyndat z pastičky.. Vlastně ani tu pastičku nedokážu strachy natáhnout😉.Držím palečky ať se brzy zadaří.. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom úplně stejně Zdeni. Je to pro mne nepříjemné. A chudinka někam zdrhla, na sýr kašle. Nemám dobrý pocit, že se ještě nechytla.
      Ála

      Vymazat
  5. myš se vždy chytla jen na kůrku chleba - žádné podstrojování nepomáhá.....taky jsem mrchy nesnášela a hned cítila tu myšinu....fuj..... naštěstí jsem toho už ušetřená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo zase tvrdí, že jim sýr víc voní, ale vždy si pamatuji z dětství také chleba. Pokud se nechytí, dostane zítra chleba.
      Doma chodím a dupu :o)))).
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko a máš v kanceláři i postel? Někdy to trvá i dlouho:o)..Myši jsou čím dál chytřejší! o)

    OdpovědětVymazat
  7. Právě, že nemám :o)), ale zase ložnici máme v podkroví, tak tam snad již nedojde. Muž tvrdí, že utekla, ale já se obávám, že se stejně vrátí.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  8. U nás máme na myši kocoura. Už chytil tři. Jinak myši milují obyčejnou topinku, pěkně do zlatova osmaženou na sádle. Je to zaručené.

    OdpovědětVymazat
  9. Ali, nám takhle proběhla obývákem na podzim. já jsem pištěla, ječela, ne že bych se jí bála, ale vím, jak myší značkování páchne a už jsem viděla, jak budu gruntovat. tak pastičky, hledali jsme ji, nic. a víš kde byla? vylezla po zdi za skříní a zůstala tam zašprajclá. To byla její veliká chyba..............

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála