pátek 13. března 2015

VŮNĚ? VŮNĚ ...

od mala jsem je měla ráda.
Milovala jsem nákupy v drogerii, tam to tolik vonělo vším možným
a já jako malá holka jsem nasávala a chodila kolem
regálů a zastavovala jsem se u skleniček s voňavkami,
otevřela, přivoněla.
Přiznávám, někdy to byly pěkné smrady.
Pamatujete konvalinky, karafiáty, šeříky uskladněné
v průhledných lahvičkách ?
Tak to bylo něco...ale dřív jsme jako děti na víc našetřené korunky 
neměly a tak mamina dostala tuhle hrůzu 
pod stromeček a já čekala, jak bude nadšená, jak se jí
dárek bude líbit.
Dlouho, předlouho sklenička stála u zrcadla.
Vůbec se nedivím.

Když mi bylo sladkých - náct, dostala jsem dárek,
mou první, opravdovou francouzskou voňavku.
Málem jsem upadla radostí.

Byl to Christian Dior - Diorella.



Lahvička už není původní, ta měla i jiný tvar, hranatý, s modrým uzávěrem,
úplně ji vidím před očima.
Dala se sehnat jedině v Tuzexu :o)

Postupem let jsem byla buď obdarovaná nebo jsem si
dělala radost svým výběrem různých značek, ale musím říct, že
několikrát jsem se vracela k této vůni.
Diorella patří mezi mé stálice.



Vyprázdněné flakonky si ponechávám, některé jsou velmi
povedené, zajímavé a vím, že někdo je musel navrhnout, někdo 
vyrobit, někdo vůni vymyslet...vždy je za nimi příběh.



A také ke každému mám vzpomínku na dárce
nebo na místo kde jsem si vůni zakoupila...

 Je zvláštní, ale i když po letech flakonek otevřu, cítím zbytky
té vůně, tu nádheru (i když časem je to už jen závan vůně).
A jak zjišťuji, opět se mi vyprazdňují mé poslední 
dárky...



Vůně používám podle nálady, podle období, nemůžu
mít celý život jen jednu vůni a tu používat 
stále dokola, to bych nebyla já.


Ráda poznávám nové a nové...
a občas se vrátím k té první...



Jaký je ten nejhezčí dar,
který jste kdy dostali ? Nebo lépe, který 
jste kdy dali ? Možná si vzpomenete, že 
při každé příležitosti byl nejlepším darem ten,
který byl pevně svázán se srdcem dárce, ten,
který obsahoval kus jeho samotného.

Wanda Fulton



 



4 komentáře:

  1. Alenko, také jsem schraňovala všechny flakonky od svých vůní, ale když jsem se stěhovala do nového bytu, vyhodila jsem je..trochu s lítostí, ale i s osvobozujícím pocitem, že nemůžu kupit všechno..Já si pamatuji svou první voňavku ..Jmenovala se My melody, byla v krásné modré krabičce s kvítky a sladce voněla...už se asi nevyrábí( ale teď jsem našla její obrázek na netu a tak jsem nostalgicky zavzpomínala), úplně cítím její vůni...na skos bych se vrátila do doby, kdy jsem ji používala:o))..měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, je krásné mít vzpomínky, že ? Já zatím flakonky mám kde mít, třeba jednou se s nimi rozloučím :o)... Ála

      Vymazat
  2. Alenko, vidím, co všechno jsem u tebe prošvihla - krásná místa a dobrou polívčičku.
    A dneska o vůních - já má s vůněmi spojené vzpomínky - na dovolenou, Benátky, Londýn, úžasný koncert...
    Moje nej je Mademoiselle od Coco Chanel a před x lety jsem milovala mimochodem stejnou vůni jako Inka ...
    Měj krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, zatím je ošklivé počasí, tak píšu příspěvky, až zahrada zavolá - bude méně času :o)) tak uvidím, jak budu stíhat. Mademoiselle jsem ještě neměla, ale už jsem k ní několikrát v parfumérii "čmuchala", když ono jich je tolik zajímavých.... Hezký víkend. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála