čtvrtek 5. března 2015

ŠUP S NÍ NA VÁHU...

... ne, nebude dnešní příspěvek o nadbytku či úbytku mé váhy,  to by bylo na jiný příběh. Ani nebudu vážit žádné ingredience na pečení či vaření.
Dneska jsem si vzala na mušku nejtěžší knihu z mé knihovny, a to pouze z beletrie, protože obr knihy různé naučné jsou už svým rozměrem vymykající se udržení v rukách při samotném čtení. Ty vynechám.
Mám jednu knihu, není to žádná novinka, je vydaná v roce 2000 a už si ani nepamatuji jak jsem k ní přišla, myslím si, že jsem ji objevila někde na internetu. Fascinovala mne totiž nejen svým námětem, ale hlavně počtem stran. A to je i s doslovem celých 810 stran. No řekněte, to je přeci pořádná "nálož" na čtení ? Můj nejmladší syn když to viděl, vykulil oči (úplně ho vidím před sebou) a se slovy "To snad nemyslíš vážně, že tohle přečteš ? Já bych to měl na několik let...S tebou to fakt není normální, ty snad vyhledáváš tlusté knížky ? "...
Ano, přiznám se, mám ráda knihy nadité, hubeňourky nemám úplně v oblibě, protože jakmile se začtu, sotva příběh vstřebávám a už jsem na konci. Ale pěkná tlusťoučká, to je radost na delší dobu. Horší je, že když ji chcete číst v posteli, začnou vás po chvíli neskutečně bolet ruce, člověk by neřekl, jaké je to zátěž. A už vůbec je úsměvné pokud se vám při čtení v posteli začnou klížit oči, vy včas knihu neodložíte na noční stolek a ona sebou práskne buď vám do obličeje nebo přímo na zem :o).

Výše uvedenou knihu jsem pro vás zvážila a vězte, že na váze se ukázalo číslo 1,30 kg a to překvapilo i mne. 

A o čem knížka vlastně je ?

Napsala ji Marcia Davenportová v roce 1942 v New Yorku, jmenuje se ÚDOLÍ ROZHODNUTÍ .
Na obálce se píše, že podle románové předlohy se natočil stejnojmenný film, v němž hlavní role obsadili Katherine Hepburnová, Gregory Peck, Lionel Barrymore a další.


Musím zkusit film vyhledat, zda by se dal shlédnout, docela by mne zajímal.

Již si bohužel nepamatuji jak dlouho jsem knihu četla, domnívám se, že dlouho, ale vím určitě, že děj se mi moc líbil. Jedná se totiž o ságu rodiny Scottů, kteří jsou majitelé hutí v Pittsburku a příběh se odehrává později i v Londýně, Římě a dalších evropských městech a vrcholí prvními měsíci okupace Československa.
Osudy Scottova rodu se odvíjejí ve třech generacích od roku 1873 až do roku 1941 a končí vstupem Ameriky do druhé světové války po Pearl Harboru.
České vydání bylo již v roce 1947.
Marcia Davenportová navštívila Prahu v roce 1926, kdy zde sbírala materiál pro chystanou knihu o Mozartovi a podruhé Prahu navštívila v roce 1946...

Tak jsem vám představila mou nejtěžší knihu z mé knihovny.


MĚSÍC BŘEZEN - MĚSÍC KNIHY

  

 
 

8 komentářů:

  1. Tohle znám tuze dobře! Tlustá kniha a poutavý děj-to je neštěstí. Pak ji tahám všude sebou, čtu všude, ve vlaku, v tramvaji, v čekárně u doktora...U snídaně, při vaření,večer místo televize. Domácí práce musí počkat,kabelce se trhaj ucha,jak je těžká, ani základní nákup do ní nenacpu-ale nepřestanu, dokud nedočtu do konce... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni tak to je opravdu pořádná knihule :o)
    Álo měj krásný víkend...
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezky si to Marti nazvala - knihule, to se mi líbí :o))). TAké hezký víkend. Ála

      Vymazat
  3. To je super pohled na knihu, fakt si mě pobavila. Musím mrknout do knihovny, která je ta moje nej baculka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá Míšo jakou nejtěžší najdeš :o))... Ála

      Vymazat
  4. Alenko, to je moc hezký příspěvek. Ta kniha je nejen těžká, ale podle tvého popisu je i zajímavá. I my máme hodně rozsáhlou knihovnu, co se váhy týče, mám tu své favority, ale nikdy jsem je nevážila - uvidíme :o)
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud tě můj příspěvek Helenko pobavil, těší mne to. Já čtu moc ráda knihy, které vypráví osudy několik generací - to mne baví. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála