úterý 31. března 2015

ŠKODIČ...

mám ho určitě zalezlého doma,
trpaslíka škodiče.
Včera jsem se o tom přesvědčila již dostatečně.
Vzpomínáte jak jsem psala
o karambolech v kuchyni
zde 
Zjišťuji, že podobných láskyplných úletů
mám v poslední době nějak více.
Rozhodla jsem se, že upeču na velikonoce
pár lineckých motýlků a ptáčků.











A když je rozpálená trouba, mohla bych 
upéct koka sušenky, ve sklenici již není ani jedna.
Dobrá, vyndám recept, navážím suroviny,
zpracuji těsto.
Na plech mi vyšlo ještě pár kousků lineckého, 
šoupnu k tomu ještě sušky, ať je využité místo.
Vyndám upečené linecké, sušky ještě dám dopéct.
Potud zatím vše v poklidu...
Už se z trouby line vůně kakaa, no ano budou hotové.
Vezmu nůž a podeberu první placičku, ale co se
děje ? Ta se bortí, rozpadá.
Nechápu ?!
Něco je divně, konzistence sušenky je úplně jiná
než obvykle. Začínám mít podezření...
Dochází mi co jsem provedla, co je špatně.
Do kuchyně vchází muž, který zrovna přijel domů a jde
za vůněmi.
Mám zkřivený obličej.
"Co se stalo ?"
"Ani se neptej, já jsem do těsta zapomněla dát cukr!
Je to pěkně hnusný."

Rychle jsem vyndala z trouby plech, který jsem zrovna dala péci 
a vše vyndala na vál a zpětně 
všechny kuličky a placičky začala spojovat 
s cukrem.
Snad to zachráním a něco z toho bude k snědku.
Dovtípila jsem se jak to vzniklo.
Když jsem vážila suroviny, zjistila jsem, že
nemám ve skříňce již moučkový cukr a musím
si ho přinést ze špajzu.
Jenže v té chvíli jsem zřejmě musela vyndat
z plechu upečenou várku lineckého,
dát do trouby další plech a cukr mi vypadl 
naprosto z hlavy.
Vždyť to říkám

trpaslík škodič
se u nás zabydlel...







Ale já se ho nebojím, já mu budu
podstrojovat...

   

 

14 komentářů:

  1. Ála, to snad není možná, my pečeme zároveň stejné věci :-o
    O víkendu jsme také měli koka sušenky ;-)
    Ještě se musím pustit i do těch lineckých velikočních ;-)
    Asi budeš muset provést v kuchyni jarní úklid a skřítky vynhat z úkrytů ;-)
    Jinak u nás máme skřítka škodila Šímu ;-)
    Pěkné " zimní" dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o))) tak to je bezvadné... Já to takhle mám se svou sestrou, zavoláme si a - co jsi vařila - no já taky - co jsi pekla - no já včera taky... a to nejsme dvojčata. Já jen čekám na to správné počasí a pak se domem prožene vichřice JÁ, v rukách hadry, kýble a už to bude lítat. No teda co mi budou síly stačit :o). U nás nachumelíno, primulky pod sněhem, vítr duje už dva dny - no aprílové počasí jak vyšité. Ála

      Vymazat
  2. Alenko, ve výsledku vidím, že na sušenkách " řádění skřítka " není znát :o))
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí Jani jsem na to přišl a včas a cukr dodala...ale na skřítka si dám pozor. Ála

      Vymazat
  3. Náhodou, vypadají supr i bez cukru .... jsou prostě pro diabetiky.-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne ne, vše jsem zmatlala znovu s cukrem, takže ty na fotce jsou v pořádku. Do koše šlo jen pár rozdrobených kousků, ono to bez cukru nedrželo moc u sebe. Ála

      Vymazat
  4. Ti skřítkové jsou pěkní hajzlíci, mám s nimi své zkušenosti. A co teprve, až se dostaví ten Němec... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak z něj mám obavy, toho na návštěvu zvát nechci....Ála

      Vymazat
  5. Tak to znám, já jednou zasypala koláč solí místo cukrem a divila se, proč se navrchu stále nedělá karamel :-)
    Krásný den, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky dobrý Klárko, já kdysi jen osolila kávu :o))). Ála

      Vymazat
  6. ... a já kdysi "jen" ocukrovala lečo... jo a ti skřítkové, ti přijdou a zase odejdou jinam....
    Pohodové dny přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajajaj, tak to asi k snědku už nebylo :o). Ála

      Vymazat
  7. Milá Alo,
    pročítám Tvůj prima blog a až toto postesknutí nad škodičem mi připomnělo situaci před lety.....byla jsem nemocná, nenechala jsem si vysvětlit, že je nesmysl péct a několik várek vánočního cukroví jsem zničila záměnou polohrubé za hladkou...bylo to tvrdé a nechutné.
    Přeji veselé Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentík a za návštěvy. Tak máš pro píříště ponaučení, když jsi nemocná, lež v posteli, nic není tak důležité, aby se to nedalo odložit...V sobotu se mi podařil další kousek, brebentila jsem se synem a do cukřenky až po povrch jsem nasypala sůl místo cukru. Sice jsem si to hned uvědomila, ale fakt už jsem si klepala do čela co to vyvádím. Sůl jsem vybrala lžičkou a když jsem se blížila ke dnu, musela zbytek vyhodit, protože na dně bylo trochu cukru :o))))). No hlavně když je veselo. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála