středa 18. března 2015

MÓDA A NÁKUPY...

nějak nevím v poslední době co s tím. 
Dneska jsem byla v jednom větším nákupním centru. Chtěla jsem něco nového, jarního, hezkého, příjemného na omak, se zajímavými prvky, jemnou barvou - prostě co mi padne do oka. 
Přijela jsem domů s prázdnou :o( , jediné co jsem koupila, byl dárek manželovi k svátku. A musím říct, že ta pánská móda se mi líbila mnohem víc než vše co jsem obešla v dámském, a že jsem to prošla poctivě.

ilustrační foto

Připadá mi, že víceméně ve všech obchodech bylo vše na jedno brdo. Jsou moderní kytky, tak mají na všem kytky, jsou moderní zvířecí motivy, tak jsou na všem zvířata, jsou moderní potisky, vše budiž potištěno. A tak je to rok co rok. Nechce se mi nakupovat v buticích věci pro denní nošení, kde samozřejmě je výběr jiný, z kvalitnějších materiálů a za jiné ceny. Tam jsem ochotna si zakoupit neobvyklý kousek jednou za čas, který budu mít na několik let.
ilustrační foto

Avšak pokud chci sukni, svetřík, halenku, sáčko, slušivé kalhoty - tak kam mám vlastně jít ? Rok od roku je to horší. Materiály jsou tak tenké, že všechno prádlo je pod nimi vidět, ať je to tričko nebo rádoby svetřík. Proč je vše tak průsvitné ? Ano, mohu vrstvit, jenže pak je mi zase ve všem vedro :o)). Navíc ty úžasně stahující materiály s elastanem, na jedné straně obepne, a na druhé straně pěkně vyleze přesně to, co nemá, ach jo...
Raději i přehlížím jak je vše ušito, nitě sem, nitě tam, tady křivý šev, tady křivý výstřih, tady to vůbec na jedné straně nesedí. Hlavně to do obchodu nakoupit někde hodně levně, ono se z toho něco prodá, zbytek dáme do slev, však to nějak půjde...Kdyby v těch obchodech měli možná nabídku sortimentu užší, ale kvalitnější, snad by to bylo i lepší. 
Nebaví mne posunovat neustále hromadu ramínek, abych byla schopná vůbec něco vytáhnout ven a nepopadala mi z druhé strany várka na zem, nebaví mne koukat na ty zmačkané věci.
                                       ilustrační foto                                        


Když jsem v jednom obchodě našla konečně styl, který se mi líbil, materiály byly příjemné, i barvy co mám ráda, zjistila jsem, že největší velikost většinou byla 38, u něčeho dokonce 40, 42 ! To už byl úspěch. Přesto jsem našla úžasný světle šedý svetřík, přesně něco podobného jsem hledala, vybírám velikost (mívám 42, M nebo L podle střihu),  našla jsem L (ať ho nemám obepnutý) a nejdřív jsem chtěla jít rovnou zaplatit, ale pak mi to nedalo a vzala jsem to přes kabinku. No ještě že tak. Svetřík byl úzký...
Byla jsem docela otrávená.                                                                       


Měla jsem ještě čas, tak jsem skoukla boty. Tady už znám svůj problém, musím mít kožené (mám vybočený palec a tím pádem širší nohu - to jsem podědila po mamince), aby si noha udělala pohodlí po svém, takže jsem šla rovnou k tomuto regálu. No výběr nic moc, buď příliš vysoký podpatek (i když podpatky stále nosím velice ráda) nebo zase naopak placky, či klasická lodička bez sebemenšího zajímavého detailu. Jukla jsem do regálů nekožených bot, tam bych si vybrala mnohem rychleji, i jsem po jedněch sáhla, že si je vyzkouším, moc se mi líbily. No jasně, ani náhodou tam tu moji nohu nenarvu jak jsou úzké.

ilustrační foto
 

ilustrační foto
 
Mám já tohle zapotřebí v jeden jediný den ?

Manžel nechtěl věřit, že nic nemám, pohupuji jen kabelkou a v ruce žádné igelitky. Prý co se stalo ? Nic nemají, hlásím. Cože ?? Vždyť mají narvané krámy ? No právě - narvané krámy...

Pokud se chystáte si koupit něco nového - aby vás beránek nepokakal, jak říkala moje mamka - tak vám ze srdce přeji ať jste úspěšnější než já dnes.

A já to zkusím v obchůdkách v jednom městě, kde nemají velké nákupní centrum, kde se ještě drží zuby nehty klasické prodejny, prodavačka se vám věnuje, nosí do kabinky větší či menší velikost, povídá si s vámi s úsměvem na rtech, tam, kde vám řekne, "Stavte se za týden, určitě zkusím sehnat tu vaší velikost". "Dobře, až pojedeme za manželovým tatínkem, tak zase zajdu," odpovídám a těší mne to, že snad tyhle malé obchody nezmizí úplně všechny.


Zítřek je ta nejdůležitější věc v životě...
Přichází k nám o půlnoci velmi čistý.
Je to krásné, když přichází a vkládá se
do našich dlaní.
Doufá, že jsme se ze včerejška nějak poučili.

John Wayne

    



 

10 komentářů:

  1. To samé téma jsme probíraly dnes s kolegyní. Zajela si do "velkého" města na nákup NĚČEHO. Přijela otrávená a s prázdnou taškou. Nakonec si zašla tady u nás do malého obchůdku, kde mají originální krásné kousky a koupila....ano, dala zA tuniku 1800.- Kč, ale ví, že v ní nepotká patnáct dalších a že po prvnim praní nebude mít halenećku na panenečku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně moje řeč, jsem ráda, že to necítím takto jenom já.... Hezký večer. Ála

      Vymazat
  2. Ali, já se snažím kombinovat nákupy na různých místech. Za mých vysokoškolských studií jsem hodně nakupovala i v seconhandech (i dnes bych ráda zašla, jen dobrých je jich v okolí jako šafránu) a našla jsem tam často řadu skvělých kousků za pár korun. A obvykle s těmi jsem vždycky měla největší úspěch mezi spolužačkami :-) I když se mi naštěstí na mou postavu nenakupuje špatně a mohu si vybírat, tak i mně se zdá, že kvalita výrobků (materiál, zpracování) výrazně poklesla a často neodpovídá ceně. Mnohdy přimhouřím oko... Je to boj. Občas asi stojí za to připlatit si a nechat si věc ušít na míru nebo nakoupit v malém obchůdku s pár kousky... Krásný večer Anička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Aničko, je to boj a ty malé obchůdky nabízejí alespoň lepší variantu než stále stejné obchody v nákupních centrech, v každém městě naprosto stejné...Ála

      Vymazat
  3. Mám skvělou zkušenost s JEDNOU vietnamskou prodejnou s oblečením. Pracuje tam přičinlivá malinkatá Anička a ta má perfektní odhad na velikosti, ale hlavně neskutečnou paměť! Z Olomouce jsem se odstěhovala a asi po roce jsem zabrousila k Aničce do krámku. Okamžitě se na mě usmála, řekla, že už mě dlouho neviděla, postřehla, že jsem zhubla a prý jestli chci rifle světlé, nebo tmavé zase tmavé? Po celou dobu, co si člověk zkouší v kabince, tk poletuje po obchodě, věnuje se několika dalším zákazníkům a ještě nosí do kabinky další a další kusy, co by se mohly hodit. Nabídne, aůle nevnucuje, pochválí- a já odcházím s plnýma taškama, když to portmonka dovolí.S takovou obsluhou se nakupuje úžasně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel oni mají materiály samou umělinu a já to na těle nesnesu. U nás ve městě jsou také již několik let, mají zde již své rodiny, děti chodí do škol. Je fakt, že se hodně snaží, aby se zákazníci vraceli, což v obchodních centrech nikoho nezajímá :o)).

      Vymazat
  4. Ilonko tohle já mívám když jedu si něco koupit .... odjíždím většinou vždy s prázdnou a otrávená.....
    .....ale když jedu jen tak... třeba s dcerou dělat ji jen garde ....jedu domů obklopená skvělými úlovky :o)
    No a když mám ted den B --tak abych si přeci jen udělala radost--koupím si jen nějakou drobnůstku pro potěšení---třeba i hrneček ♥
    Měj se hezky...
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To také znám, když si zrovna něco vymyslím /třeba šedivý svetřík :o)/, že bych si chtěla pořídít - nekoupím, neseženu. A když jen tak náhodou se cournu, ejhle bude...A maličkosti udělají mnohdy velikou radost :o). Ála

      Vymazat
  5. Alenko, popsala si to naprosto přesně - hromady hadrů... Najít mezi nimi ten jeden chce trpělivost, cvičené oko a pevné nervy...
    Dobré zkušenosti mám s oblečením z Tchiba - velikosti odpovídají Evropě a ne Vietnamu, kvalita je velmi slušná.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z Tchiba Helenko mám také spoustu věcí, vše mi vždy naprosto sedělo, velikosti bez problémů a kvalita výborná. Jak sportovní věci, tak třeba kalhoty, dokonce mám i koženou bundu od nich. I pánské věci jsou dobré, muž je spokojený. Měj se hezky. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála