pondělí 30. března 2015

KERAMIKA...

je mou srdeční záležitostí.

Kdysi jsem chodila dva roky na kurz do místní Základní umělecké školy (dostávali jsme i vysvědčení - to bylo srandovní), kde jsme se naučili různé techniky tvoření. Malování na hedvábí, pletení z pedigu, decupauge, velkoplošné projekty z papíru, kresba, linoryt, atd. Moc mne to bavilo a bylo mi líto, když posléze paní ředitelka rozhodla, že se jim kurz pro dospělé nevyplatí (i když jsme si ho platili dostatečně) a zrušila ho.
Z té doby mám doma ještě nějaké funkční výtvory :o) z keramiky, spoustu obrázků z ubrousků a mraky jsem toho rozdala, darovala. Bylo to hezké období. Takové hodně tvořivé.
Vždy jsem měla a stále mám ráda keramiku. Obdivuji všechna ruční tvoření, ale keramice jsem nejvěrnější a kdykoli na jarmarcích vidím něco zajímavého, už tahám peněženku.
Zrovna mám období, kdy se mi velice zalíbila keramika bílá, jemná, ne příliš dekorovaná.
Jakou radost jsem měla, když jsem objevila blog Lenky keramička 
a její nádhernou bílou keramiku.



Vzhledem k tomu, že jsem si na vlastní ruce vyzkoušela práci s hlínou, nesmírně obdivuji všechny, kteří jí umějí dát život ve tvaru a stvořit tolik krásných věcí.



Už se těším až si opět objednám u Lenky další a další krasavce...







Ti, kteří přinášejí světlo do životů ostatních,
si ho nedokáží nechávat sami pro sebe.

Sir James M.Barrie

14 komentářů:

  1. Taky miluju keramiku..hodně.Od Lenky zatím nic nemám,taky v budoucnu o ní uvažuju..Snad se zadaří a budu mít i peníze pro sebe,nejen pro děti..To je teď přednější..aspoň se mám na co těšit.
    PS:Máš krásné fotky i psaní....Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni až přijde ten čas, tak se potěšíš třeba i keramikou od Lenky :o), alespoň se máš na co těšit. A děkuji za návštěvu a pochvalu, to mne moc potěšilo. Přeji hezké dny. Ála

      Vymazat
  2. Álo,
    tak přesně tahle keramika od Nejde je moje srdeční záležitost!
    Znám Lenku už několik let a opravdu její keramika je široko daleko nejhezčí :-)
    Sama mám doma už dost kousků, ale každým rokem neodolám a objednávám další!
    P.S. Moc děkuji za komentování a ty lodičky jsou vel.38 a taky dost úzké, sandále jsou č.6 , jsou mi větší, ale nemohla jsem je tam nechat ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko i u mne je to srdeční záležitost. Je zajímavé jak stále člověk dokáže něčemu propadnout :o). Ála

      Vymazat
  3. Já taky miluju keramiku, právě se přemlovám, že jeden svůj nový objev opravdu "nepotřebuju". :-)
    Krásné dny, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko já jsem omezená místem, protože kuchyň mám opravdu malou, jen na vaření a vždy řeším kam nové věci umístit. Už jsem dala některé věci do krabice a do sklepa, že až se nejmladší syn osamostatní, že mu přijdou vhod :o))). Ála

      Vymazat
  4. Alenko, hezké povídání. Také obdivuju rukodělnou práci. Keramika je nádherná záležitost. Kdysi jsem pracovala v oboru uměleckého řemesla - úžasní lidé, úžasné co dokázali vytvořit....... K Lence občas nakukuji a pokochám se. Už jsem si i vybrala co bych koupila, aspoň pár kousků - ale zatím jsem se k tomu nedopracovala.
    Přeji ti krásný velikonoční čas. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, já se také rozhodovala a stále nakukovala a přemýšlela, pak jsem se jeden večer konečně rozhodla a objednala. Pak už jen čekala na balíček... Těšila jsem se jak malá holka :o). Ála

      Vymazat
  5. Alčo, nádherné bílé věcičky, obzvláště ta bílá lahev se špuntem. Měj se Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, bílá láhev se špuntem je nadepsaná Sirup, jenže já se bojím, aby mi to ti moji chlapi když si budou nalévat šťávu nerozbili :o), budu lakomá a nepůjčím jim jí... Ála

      Vymazat
  6. Tedy ta je nádherná - také ji sleduju a obdivuju ale zatím ještě doma nic nemám....
    ale myslím že nebude dlouho trvat a bude to jinak a doma se budu těšit z té krásy i já :o)
    Měj se Álo hezky...
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, také jsem dlouho sledovala a vybírala, lákavých kousků bylo na mne fakt hodně. Měj se. Ála

      Vymazat
  7. Alenko, jak vidím, taky si toho vyzkoušela požehnaně, škoda, že teď rozhoduje vetšinou jen to, jestli se něco vyplatí nebo ne...
    Lenčina keramika je nádherná, sama ještě nic nemám, ale myslím na to...
    Pohodový večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsem takový nadšenec a ráda zkouším nové věci. Od mala ráda tvořím, jenže dřív nebyly takové možnosti všelijakých materiálů a návodů. Takže to bylo jen šití, pletení, vyšívání. Bohužel hodně věcí z mého tvoření v kurzu, kde jsem poznala plno nových technik, už je pryč a fotky, které jsem měla se mi poztrácely přechodem na nový počítač (já ťunťa neměla zálohované). Ale to vůbec nevadí. Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála