středa 11. března 2015

KALIMÉRA KRÉTO...


učarovala si mi.
Po řeckých ostrovech, o kterých jsem již na blogu psala,
jsme se rozhodli navštívit Krétu.
Vybrali jsme si letovisko Agia Marina, studia Soffia
a musím říct, že to byla úžasná volba.
Nebudu popisovat ubytování, protože to je všude
víceméně stejné, bezvadné bylo to, že k moři bylo neskutečně blízko, jen jsme přešli ulici a i když jsme byli ubytovaní u hlavní silnice, studia
byla krásně schovaná v zahradě, takže nebyl slyšet vůbec žádný ruch.
Opět jsme se stravovali po svém.
Dalším plusem bylo to, že jsme se domluvili česky.
Ubytovával nás Řek, který se narodil v Čechách,
měl na starosti recepci a bar u bazénu.
Okamžitě nás pozval na uvítací skleničku, na pivo
a nezbytnou rakiji.
My, nevyspalí, z letadla umordovaný, jsme  mu sedli na lep
a něco s ním popili, abychom neurazili.
A pak hned na pláž se smočit.
Nedopadlo to dobře.
Všichni čtyři jsme na lehátkách usnuli sice pod slunečníkama,
ale jak slunce putovalo, slunečníky ne...
Každý z nás měl na různých koutech těla mírné 
spáleninky :o).
Pak už jsme Jorgosovi nenaletěli, protože jak nás viděl
hned nás lákal, že si zase ťukneme a 
my vždy jen mávli rukou, že až večer, až večer...


Půjčili jsme si opět na dva dny auto, v plánu jsme měli památky, ale
i jih Kréty, kde jak jsem se dočetla, je krajina nejen
romantická, ale i pěkně drsná.
Pláže jsou tu malé, vesničky zpustlé a hodně foukalo, písek
jsme měli všude :o). 
Tak mi to příliš romantické nepřipadalo.
Nejznámější letoviska jsou Plakias a Paleonchora.

Zajeli jsme si autem také do známého Knóssosu, na tyto
památky jsem se moc těšila, ale bylo tam bohužel
příliš mnoho turistů... nu to jsem mohla čekat, 
cestovky tam vozí lidi busama, jeden za druhým,
parkoviště narvaná.







Tak jsem si něco nafotila a na místě koupila v češtině krásnou 
publikaci.
Putování po Krétě bylo sice mírně únavné, protože jsme toho chtěli
vidět opravdu hodně, ale nádherné.
Byla jsem spokojená a už jsem se mohla 
oddávat lenošení na pláži s knihou, křížovkami,
večernímu posezení u řeckého vína
a povídání s Jorgosem.

Jamas Jorgos (na zdraví)...


Těžko se nám loučilo, ale vzhledem
k tomu, že jsem si tolik přála
navštívit 
soutěsku SAMÁRII,
museli jsme se další rok vrátit.

O tom však opět až příště...







Kalinýchta KRÉTO.








Na světě je toho dost pro  nás všechny,
ale musíme mít oči, které vidí,
srdce, které miluje,
a ruku, která to pro nás získá.
Lucy Maud Montgomery


4 komentáře:

  1. Alenko, po té zimě nezimě je to hotový balzám! Nádherné fotky, sluníčko, moře,...ach, hned bych jela...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já prohlížením těchto fotek byla opět při psaní příspěvku duší tam....měla jsem se narodit někde u moře, teplo miluji. Však ono slunce brzo přijde i k nám, že Helenko ? Příjemný večer i tobě. Ála

      Vymazat
  2. Jeeeee, Kréta.....taky jsme před rokem byli na tomto krásném ostrově, oblast Hersonissoss.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem jukla na mapu kde to je, muselo tam být také nádherně, nedaleko Heraklionu, že ?

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála