středa 4. března 2015

JSME NÁROD KUCHAŘŮ ?...





Již mnohokrát mi proběhla hlavou otázka proč je v televizi tolik pořadů o vaření ? V posledních letech se s nimi naprosto roztrhl pytel a člověk ať klikne kam klikne, všude se vaří. Je to jako nemoc, která se šíří a není proti ní léku. Ano, také jsem některé shlédla, neříkám, že ne, ale většinou to skončilo tím, že jsem dostala hlad, případně jsem začala přemýšlet co budu vařit druhý den, občas jsem propadla tomu, že tohle bych mohla vyzkoušet, letěla pro papír a tužku, načmárala poznámky a tím to většinou skončilo. Následně jsem buď hledala ten papírek nebo jsem marně pátrala v hlavě jak tam ten recept tvořili.
Vzhledem k tomu, že vařím víceméně každý den nebo obden, když se zadaří a něco zbyde, mám ráda a i vyhledávám nové recepty, abych nevařila stále dokolečka několik osvědčených receptů. Nejraději ale vytáhnu klasickou knižní kuchařku, zalistuji, anebo si na internetu či na blogu najdu zajímavý recept, vytisknu a uložím do desek. A tam pak nechávám jen recepty, které nám zachutnaly.
(Kdybych měla notebook, měla bych recepty uložené tam a mohla bych přímo v kuchyni listovat :o) - tak třeba někdy. Mám však počítač mimo kuchyň).
Říkám si, že čeho je moc, toho je příliš. Vždyť přeci náš život se neskládá jen z toho co navaříme a sníme ? Jídlo by mělo být k tomu, aby člověk neumřel hlady, má se jíst střídmě, pestře, lehce, to asi víme každý,  nemělo by být snad přeci smyslem života. Možná se mýlím, ale takhle to prostě cítím.
A tak jsem začala být na pořady o vaření už asi alergická :o), přestala jsem je sledovat, neboť mi vadilo, že se v televizi vaří ráno, odpoledne, navečer, po zprávách, každý den někde něco míchají v pánvích či hrncích a každý radí jak podle něj uvaříme nejlépe.

Tak nevím, možná že pro svou rodinu nevařím tak skvěle jako Zdeněk, tak levně jako Láďa, tak nápaditě jako kluci, tak s vtipem jako Halina a jiní a jiní, ale jedno vím naprosto bezpečně, vařím pro ně ráda, s láskou a radostí...

Snad tím pádem nejsem úplně out.

A jak u vás doma ?



Jen když se nebojíme, 
začneme žít každým prožitkem,
bolestným či radostným,
s vděčností za každou chvilku,
žít opravdu bohatě.

D.Thompson
 


 
 

8 komentářů:

  1. Milá Álo, mluvíš (píšeš) mi z duše. Opravdu, všeho moc škodí. A když si pomyslím, jaký je v jiných koutech naší země bídy a hladu. Navíc bych se vsadila, že většina sledujících tyto pořady stejně nakonec podlehne jakési regresi a už ani pořádně nevnímají.
    Vařím také denně, někdy i 2x a stejně jako Ty nechci propadnout stereotypu a tak, když je třeba, vyhledám nové recepty. Přiznávám, že jeden pořad o vaření mám moc ráda (když jej stihnu) a to na ČRozhlase - Č.Budějovice - Kuchařské čarování s Petrem Stupkou. Mám ráda i jeho koření a kuchařky, ve kterých svým stylem recepty a jejich varianty nabízí, nevnucuje. Hlavně má vše vyzkoušené a to je nejlepší.
    Podle mého názoru je to se stravováním jako se vším, člověk se nesmí stát jeho otrokem. Moc zdravím. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, tak teď jsem si tak trochu oddychla, protože jsem se docela bála, abych mé zamyšlení nebylo úplně mimo... já to prostě takto cítím. Z televizních programů jsem tak rozčarovaná, že jsem fakt ráda, že mám plnou knihovnu knih a raději čtu. Muž si kouká třeba na sport, on je spokojený, já také. Moc ti děkuji za názor a přeji krásný zbytek dne. Ála

      Vymazat
  2. Na pořady o vaření nekoukám, a co vaří Láďa Hruška, se většinou dovím někde na blogu:-) Občas koukne dcera nebo manža, když náhodně přepne, zrovna v prosinci viděl banánové jednohubky a že si je uděláme na vánoce.-))
    Jinak rodinu krmím denně, ale dost často vařím na dva dny nebo zas vaří dcera, občas některý ze synátorů, tak to není takový záhul.-) Kuchařky téměř nepoužívám, buď klasiku nebo experimentuju co dům dal:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko to znám, nahlédnutí do lednice a vymyslím co dát do hrnce :o)), horší je když i tam to zeje prázdnotou, v mrazáku vše zmrzlé a čas oběda za krkem...Ála

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Já vařím denně a jen málokdy nám něco zbyde na druhý den. Pořady o vaření pravidelně nesleduju, jen když se přinatrefím u televize-s potěšením zkouknu Karolínu-domácí kuchařku. Ta vaří, jak my říkáme-pro normální lidi. Většinou. Taky občas obšlehnu nějaký recept od slavných, ale určitě nehltám všechno, co se na obrazovce objeví, spíš dám na doporučení od blízkých. Zrovna včera u nás byla dcerka a nemohla vynachválit skořicový pletenec. http://tn.nova.cz/clanek/sladka-pochoutka-lada-hruska-upekl-skoricovy-pletenec.html
    Protože vím, jak jsou mlsní a tohle dokázali ve dvou zlikvidovat za dva dny,tak to asi fakt bude dobrota. určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, proč něco nového nevyzkoušet, také se tomu nebráním :o)), avšak když každá stanice si myslí, že když nebude mít pořad o vaření, přijde o diváky ?? to mi přijde už ulítlé a ohánějí se tím, že lidi si to žádají ?? Tak nějak nevím... Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála