čtvrtek 26. března 2015

DIVADLO...

máme rádi.
Již několik let jezdíme na divadelní představení do 
většího města v našem okolí, kam
jezdí se zájezdovým představením
pražská divadla.
My jsme rádi, že nemusíme jezdit až do Prahy
a tento druh kultury můžeme zažít.
Včera jsme byli na dalším představení.

John Godber - Romantický víkend

hrali : Petra Špalková
       Jan Novotný

  

A už dlouho, dlouho se mi nestalo,abych
 se přistihla, že myslím úplně na něco jiného,
že mě děj moc nebaví, že mne to nějak míjí...
Je fakt, že mne zarazilo z počátku i to, že každé
představení bývá vyprodané a zde jsme kolem sebe viděli
docela hodně míst volných.
Říkala jsem si, že předplatitelé mohou být nemocní,
stále je všude plno nachlazení a chřipek.
Jenže zřejmě to mělo i jiný důvod.
Tomuto představení předcházela možná někde 
zveřejněná kritika, nevím, pátrat po tom 
nebudu.
Udělala jsem si svůj vlastní názor.


Vzhledem k tomu, že se vždy na návštěvu divadla těším,
každé představení prožívám.
Jsem nadšená když cítím, jak mne výkony herců vtáhnou
k sobě a do děje tak, že nevnímám okolí 
(pokud soused nešustí bonbony, pokud někomu
nezvoní mobil - ano i to se stále stává),
a když je veselo, že se chechtám 
a chechtám, když je smutno, že nenápadně
osušuji oči.

Včera nic...
Nemělo to žádný šmrnc, žádný náboj,
jen to tak plynulo.
Přitom téma bylo ze života.
 O vztazích v dlouholetém 
manželství, které se postupně rozpadalo na
drobné nepříjemnosti, na trapné ticho a zklamání
za nesplněné sny

Po přestávce přibylo prázdných míst, někteří to vzdali úplně.
To mne až mrzelo kvůli těm dvěma
na jevišti.

 

Hra měla českou premiéru 13.2.2015 v Divadle Komedie v Praze.

A můj nejsilnější zážitek v divadle ?
Tak ten je dosud nepřekonán
výkonem herečky Simony Stašové
ve hře

Shirley Valentine.

A na tu jsme si zajeli tenkrát přímo do Prahy.

Zážitek, na který se nezapomíná, zážitek, který až mrazí,
zážitek kdy se smějete až se za břicho popadáte 
a v cukuletu se vám koulejí slzy po tváři.
Zážitek, který chcete opakovat. 

Viděli jste někdo Simonu Stašovou v této hře?  


Mysl nemá nikdy pravdu,
ale je sama o sobě svobodná.
Seneca


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála