čtvrtek 5. března 2015

CITRONOVÉ DESATERO...

Musím říct, že citrony mám ráda. Voní mi.
Když potřebuji nakopnout, uvařím si černý čaj, zakápnu řádně citronem a přisladím medem, to mi moc chutná.
V létě se neobejdu bez džbánku obyčejné vody s citronem nebo limetkou.
 
V jednom magazínu vyšlo CITRONOVÉ DESATERO :



* směs citronové šťávy a boraxu perfektně vyčistí toaletní mísu (no začíná to zvesela, co ?)

* citronovu šťávu lze použít místo bělidla na jemné prádlo  (jo to bych mohla vyzkoušet )
 
* voda na vytírání složená ze šťávy z jednoho citronu a cca čtyř litrů vody zlikviduje mravence, blechy a šváby (no doufejme, že tohle se v naší domácnosti nikdy neobjeví :o))... )

* citronovou šťávou odstraníte stopy po nápojích na mramoru ( jéminkote kde mám sebrat mramor?)

* kůrou citronu vyčistíte chrom ( no konečně něco co by se doma našlo )

* citron dokáže odstranit stopy po vodě na kovových částech sprchového koutu (jo tak ten doma taky máme )

* slupky od citronů vhozené na hořící dřevo provoní kouř z krbu ( no jo máme jen venkovní krb, tam to asi neupotřebím )

* voda zředěná třemi lžičkami citronové šťávy odstraní pachy způsobené zvlhčovačem vzduchu
(tak ten taky nemám )

* rozkrojený citron v hrnci vařící vody vybělí zašlé ponožky (zkusím nějaké najít :o))).. )  

* směs citronové šťávy a soli odstraní z oděvů plíseň  ( tak až se nějaká objeví, zkusím si na to vzpomenout )


A já přidám svoje - když už z půlky citronu nejde nic vymačkat, dám ho do košíčku s příbory do myčky.

Dřez stačí vydrhnout syrovou bramborou rozříznutou napůl - ušetříte přírodu i peníze. To sice není o citronu, ale může se to hodit, ne ?

Baví mne hledat náhradní řešení, abych používala v domácnosti co nejméně chemie, která mi vadí na ruce (v rukavicích pracovat snesu jen na zahradě), jakmile je to v rozprašovači vadí mi to na oči (začnu slzet) nebo začnu prudce kašlat. 
Myslím si, že je okolo nás té chemie až příliš a že opravdu velice silně ničíme přírodu...



Vše je kruh.
Každý je zodpovědný za své činy,
které se vrátí.

B.Laverdure, Ojibway


 

5 komentářů:

  1. Aho Ala. Moj den zacinam stastim haha na tvojom blogu. Mas super nazor a pohlad na zivot, ce je dnes takmer vzacnost. Aj ja rada citam a hlavne rada sa staram o svoju rodinu a to je dnes nemoderne ako som sa dozvedela v praci. Tesi ma, ze aspon tu u Teba a na par blogoch najdem pochopenie, Dakujem a zelam vela stastia. Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Halo halo, taky se hlásím do klubu údajně nemoderních, těch co rádi vaří, pečou atd. vše pro svoji rodinu :-) takže holky, dávám vaše blogy do sledovaných a od vás očekávám to samé.....at se můžem podporovat:-)

      Vymazat
  2. Ahoj Katko, tak teď jsi mne opravdu hodně moc potěšila, děkuji. Mám svoji rodinu ráda, vůbec mi nepřipadá, že bych byla "otrokem" domácnosti, jak se někdy také slyší. Na sebe si čas udělám kdykoli chci, mám svoje kamarádky, své koníčky, ale zároveň když se sejdou mí všichni drazí kolem mne, jsem šťastná a vidím, že ta má "péče" přinesla své ovoce třeba v tom, že všichni moji synové si umějí uvařit, nastrkat prádlo do pračky, vyžehlit a uklidit si. Tak snad jsem je vybavila pro své budoucí snachy a nejsou to žádní mamánci :o))). Klidně budu stále NEMODERNÍ, vůbec mi to nevadí. Přeji ti hezké dny a těším se na další tvou návštěvu. Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Halo halo, taky se hlásím do klubu údajně nemoderních, těch co rádi vaří, pečou atd. vše pro svoji rodinu :-) takže holky, dávám vaše blogy do sledovaných a od vás očekávám to samé.....at se můžem podporovat:-)

      Vymazat
    2. Tak to je prima, jen ať nás je víc a já už tě v seznamu blogů mám dávno :o)))). Jen nevím kde se u tebe mám přihlásit do pravidelných čtenářů ? Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála