úterý 3. března 2015

ČETLA JSEM V ÚNORU...

opět knihy s historickou tématikou.

Kamarádka mi doporučila spisovatelku Inu Lorentzovou, od které jsem 
četla již knihu Lvice v lednu.
 Nevím, asi mám potřebu se vnořit do minulosti, do daleké historie.
Nyní to bylo až do roku 1410, kdy začíná příběh sedmnáctileté Marie, dcery bohatého kupce z Kostnice, o jejíž ruku požádá nemanželský syn hraběte von Keilburg.
Vychytralému hraběti jde jen o majetek a v předvečer svatby dojde k tragickému zvratu.
A tady začíná napínavý příběh nešťastné dívky.
Celou knihou se seznamujeme s tehdejší dobou, její krutostí, nesmiřitelností, nahlížíme do historie, tak jak ji prožívala mladá dívka.
Musím říct, že život v té době asi nebyl jednoduchý pro nikoho, ani chudé, ani bohaté.
Příběhy nás zavádějí i do Čech, to bylo také pro mne zajímavé.

Vše se odehrává v prvním díle 

  Přečetla jsem jedním dechem.
Okamžitě sáhla po díle dalším

 Děj byl opět velice napínavý, úžasné zaznamenání dějinných událostí formou zajímavého příběhu, kdy za vlády Zikmunda probíhá velké tažení proti husitům a táboritům v Čechách.


Dočteno a rychle beru do ruky díl třetí.


A zde se ocitám společně se zajatou Marií v Rusku při mocenském boji ruských knížat.
 Dočteno a zajímám se o další knihy této spisovatelky a zjišťuji, že 
vyšlo volné pokračování

Dcera kočovné nevěstky
a tak jen doufám, že ji seženu...

  

2 komentáře:

  1. Alenko, děkuji za typ, píšu si do seznamu, až budu shánět něco ke čtení...
    Jo, a ta tvoje zelňačka vypadá skvěle. Ty knedlíčky jsou pro mě novinkou...
    Pohodový večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko také mám ráda když mi někdo knihy doporučí. Mám kamarádku velikou čtenářku, kam se na ní hrabu. Říkala jsem jí, že až jednou budeme v důchodu, že si z našich knih otevřeme malou knihovnu a budeme knížky půjčovat :o))). Tyto knedlíčky někdy udělám i do obyčejné zeleninové polévky, je to taková změna, doporučuji ... Hezký večer. Já dnes opět v ruce s knížkou, v telce jako každé úterý si nic nevyberu :o))). Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála